Handelsbetingelser

Generelle salgs- og leveringsbetingelser

CVR nr.: 33071396 Hotri Storkøkken A/S (Hotri): Salgs-, Leverings-, Betalings-, Returnerings- & Garantibetingelser:
Disse almindelige salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse i det omfang, de ikke udtrykkeligt er fraveget ved anden skriftlig aftale.

1. Salg

Alle priser på hjemmesiden er eksklusive moms. Vi tager forbehold for trykfejl, fejl i tekst og prisændringer. De oplyste priser omfatter ikke omkostninger til installation og montering, herunder bygningsændringer samt tilslutning til el, vand og lign. Ved ordreafgivelsen bedes køber oplyse sit CVR-nr. og hvis haves:  EAN-nr.

2. Levering og leveringstid

Levering er Ab lager, Literbuen 6, 2740 Skovlunde, medmindre andet er udtrykkeligt skriftligt aftalt. Leveringstidspunkter er anslået efter bedste skøn og er ikke bindende for Hotri, medmindre et fast leveringstidspunkt er udtrykkeligt aftalt. Køber søger selv for bortskaffelse af affald, emballage, pakker, plast og lignende.

Forsendelse sker for købers regning og risiko. Reklamation over fragtskader skal foretages af modtageren direkte til fragtføreren/-selskabet.

3. Betaling

      Hotri betalingsbetingelser er netto forudbetaling, hvis intet andet er anført.

Erlægges betaling ikke rettidigt, forbeholder Hotri sig ret til at beregne en månedlig rente på 1,5% fra forfaldstidspunktet, indtil fuld betaling er fundet sted.

Ejendomsretten til det solgte forbliver i enhver henseende hos Hotri, indtil købesummen og øvrige omkostninger ved købet er betalt af køber.

Kunden kan ikke foretage modregning i købesummen ved krav hidrørende fra andre retsforhold, og Kunden kan ikke udøve tilbageholdsret eller nægte betaling på grund af forsinkelse, reklamation eller modkrav vedrørende den konkrete leverance.

4. Reklamation

Evt. reklamationer på synlige fejl og mangler skal straks meddeles Hotri og være Hotri skriftligt i hænde senest 8 dage efter levering af varen. Returnering kun efter forud indgået aftale og på købers regning og risiko. Billeddokumentation der påviser fejl og/eller mangler vil til enhver tid lette vores reklamationsbehandling.

Ethvert mangelkrav, uanset art, skal være gjort gældende inden for 12 måneder efter leveringstidspunktet. Undlades dette, kan kunden ikke efterfølgende påberåbe sig manglen. Varer tages kun retur efter forudgående aftale og skal altid leveres retur i original emballage, ubrugt og ubeskadiget. Varen skal være dokumenteret købt hos Hotri, kopi af følgeseddel eller faktura skal være vedlagt.

Der ydes ingen reklamationsret/garanti på salg af brugt udstyr.

Reklamationsretten dækker ikke fejl og defekter opstået på grund af  transportskade, fejlmontering, installationsfejl, overbelastning, vold mod udstyret, utilsigtet brug af udstyret, manglende vedligeholdelse, manglende kendskab til brug af udstyret eller andre lignende forhold som fabrikken ikke har indflydelse på. Forinden vi har noteret fast ordre, må der tages forbehold mod mellemsalg. Forsendelse sker for købers regning og risiko. Reklamation over fragtskader skal foretages af modtageren direkte til fragtføreren/-selskabet.

Køber overtager ved køb af varer fra Hotri alle ansvarsforpligtelser for korrekt håndtering og genanvendelse/bortskaffelse af udstyret.

​5. Returnering

Varer tages ikke retur, uden forudgående skriftlig accept fra Hotri.
Ved en skriftlig accept for returnering afholdes returfragt for købers regning og risiko.
Varerne der returneres, skal være i original emballage, ubrugte og ubeskadigede.
Der er ingen returret for specialvarer, dvs. varer der ikke er i vores normale sortiment, herunder varer/produkter som er fremstillet på specialmål eller har fået et tydeligt personligt præg (eks. logo o. lign.).

7. Garanti

Ved garanti skal det købte serienummer oplyses og købsfaktura vedlægges i kopi ved indsendelse, gerne som foto’s. Der ydes 12 mdr. fuld garanti mod fabrikationsfejl. Efter udløbet af denne frist kan skjulte mangler ikke påberåbes. Garantien regnes fra leveringsdato. Der ydes ikke anden garanti fra Hotri side, medmindre dette er udtrykkeligt skriftligt aftalt.

Der gøres udtrykkelig opmærksom på, at garanti ikke omfatter varer, der har været udsat for manglende renholdelse, misbrug, overbelastning, normal slitage eller følger deraf.

Løse eller små varer under garanti skal indleveres med kopi af købsfaktura, for købers regning og risiko, til Hotri værksted medmindre andet aftales.

Større maskiner hvor reparation skønnes nødvendig på stedet. Hvis varen ikke er omfattet af garanti, får køber tilbud på reparation, før en sådan udføres.

Varer ombyttes eller repareres efter skøn af Hotri og returneres for købers regning og risiko.

Hvis Hotri har fremsendt servicemontør til en formodet garantisag, skal køber fremvise købsfaktura ved ankomst. Viser det sig, at varen ikke er omfattet af garanti grundet mislighold, overbelastning, betjeningsfejl, forsyningssvigt, må køber acceptere faktura for kørsel, evt. nye dele og arbejdstid

8. Produktansvar

For produktansvar er Hotri ansvarlig i henhold til de bestemmelser i produktansvarsloven, der ikke kan fraviges ved aftale. Hotri fraskriver sig ansvar for produktskader på ethvert andet grundlag. Produktansvaret kan beløbsmæssigt ikke overstige dækningen på Hotri produktansvarsforsikring.

I den udstrækning Hotri måtte blive pålagt ansvar overfor tredjemand, er Kunden forpligtet til at holde Hotri skadesløs i samme omfang, som Hotri ansvar er begrænset i henhold til nærværende pkt.

​9. Force Majeure

Hotri er ikke ansvarlig overfor Kunden, når følgende omstændigheder indtræder efter Aftalens indgåelse og hindrer eller udsætter opfyldelsen af Aftalen: krig og mobilisering, oprør og uroligheder, terroraktioner eller risiko herfor, naturkatastrofer, strejker og lockouts, vareknaphed, mangler eller forsinkelse ved leverancer fra underleverandører, brand, manglende transportmuligheder, valutarestriktioner, import- og eksportrestriktioner, dødsfald, sygdom eller fratræden af nøglepersoner eller andre omstændigheder, som Hotri ikke er direkte herre over. I dette tilfælde er Hotri berettiget til at udskyde levering, indtil opfyldelseshindringen er ophørt eller alternativt ansvarsfrit annullere aftalen helt eller delvist.

10. Offentlige tilladelser m.v.

Det påhviler køber på egen risiko at fremskaffe de nødvendige myndighedstilladelser for det solgtes opstilling og drift i henhold til byggelovgivning, brandlovgivning, miljølovgivning, eller anden lovgivning i øvrigt.

11. Gældende ret

For alle retsforhold mellem køberen såvel som den, der hæfter for købers forpligtelser, og Hotri er den på sælgerens hjemsted gældende ret gældende.
Tvistigheder i forbindelse med aftaler mellem sælger og køber skal afgøres efter dansk ret ved sælgers hjemting eller Sø- og Handelsretten i København efter sælgers valg.

E-handel salgsbetingelser

Priser og betaling

Alle priser på hjemmesiden er eksklusiv moms. Vi tager forbehold for trykfejl, fejl i tekst og prisændringer. Hvis du har spørgsmål om priser eller andet, så tøv ikke med at kontakte os. De oplyste priser omfatter ikke omkostninger til installation og montering, herunder bygningsændringer samt tilslutning til el, vand og lign. Ved ordreafgivelsen bedes køber oplyse sit cvr-nr. eller EAN-nr. for offentlige kunder.

Man kan vælge at betale på nettet med Dankort, MasterCard, Eurocard, Diners og Visa.

Kundeoprettelse og betalingsbetingelser

Alle virksomheder med et gyldigt CVR-nr. kan blive oprettet som kunde. Med et kundenummer bliver det meget lettere at handle på vores hjemmeside, da alle kunde informationer bliver gemt. For at blive oprettet som kunde, skal vi bruge firmanavn, adresse, postnummer og by, telefonnummer, faxnumer og e-mailadresse, samt CVR-nummer. Er det er enkeltmandsejet firma, skal vi endvidere bruge ejerens adresse og tidligere adresser indenfor de sidste fem år.

Leveringsbetingelser

Ab lager, Skovlunde.  For mere udførlig beskrivelse af vores leveringsbetingelser, se venligst vores generelle salgs- og leveringsbetingelser.

Reklamation

Hvis de leverede varer ikke lever op til de forventede, eller hvis der er mangler eller forsendelsen er beskadiget, så ring venligst straks til Hotri Storkøkken A/S efter modtagelsen.

Hvis en eller flere af de leverede varer er leveret forkert, så betaler Hotri Storkøkken A/S de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen til os.

Hotri Storkøkken A/S på tager sig intet ansvar for returnerede varer, som går tabt undervejs. Det påhviler kunden at sørge for kvittering for forsendelsen, så et eventuelt tab kan dokumenteres overfor Postvæsenet. Til gengæld tager vi det fulde ansvar for, at varerne når frem til kunderne hurtigst og sikrest muligt.

Fortrydelsesret

Hvis du skulle fortryde dit køb, gælder der 14 dages retur/fortrydelsesret. På varer, der er individuelt fremstillet/tilpasset, er der dog ingen returret. Ligeledes er der ingen returret for bestillingsvarer, dvs. varer der ikke er i vores normale sortiment.